Friday 28 January 2011

Huff..

Nå har jeg ikke blogga på nesten to måneder.. Herregud...
Har kjempedårlig samvittighet.. Men jeg har jo vært flink og lagt ut bilder på face da :)
Jeg har ikke glemt dere der hjemme.. Det er bare det at.. Ting skjer hele tiden.. Tenker og savner dere, men samtidig gjør det vondt å bare sitte hjemme og blogge og tenke på dere.. Så derfor er jeg ute og har det gøy i stedet for.. Og jeg har det kjempebra!! :D

Jeg har nå fremdeles ikke fått reist noe særlig da.. Jeg var to dager i Canberra.. Det var jo interessant.. Møtte utrolig hyggelige mennesker, men selve byen var vel egentlig ikke så voldsomt mye å skryte av?? Var museer og the parliament.. Men det var liksom det..
Så har jeg vært i Sydney da..
Adventstida i Sydney var veldig lite julete.. Lite snø, mye glitrende, kanskje litt glorete julepynt i gatene.. :D
Men det var veldig interessant og annerledes :) Og det var akkuratt det min julaften 2010 var..
Jeg lagde grøt an risottoris og vaniljemelk.. Som smakte noe liknende risgrøt, men også helt annerledes..
Fikk tak i julekake og riskrem da, men noe særlig julestemning var det egentlig ikke.
Skypa med mamma den dagen, og så juletreet, snø uttafor vinduet og pepperkaker i vinduene.. Det var kjempekoselig!! :)
Det endte med at vi drakk et par øl, spiste god mat og kaker og snakka skjit hele kvelden :)

Nyttårsaften var helt utrolig!! Jeg og min danske venninne Rebekka var i en park med fantastisk utsikt over fyrverkeriene! Herregud, så vakkert det var!! Hovedgatene i byen var omgjort til gågater, og 1.5 millioner fulle glade mennesker trasket rundt fra pub til pub! Det var en utrolig fet opplevelse, og det er fristende å dra tilbake til Sydney neste år, bare for å feire nyttårsaften her igjen!!

1. januar dro jeg opp til the blue mountains med to folk jeg møtte i Canberra, Robin og to tyskere! Vi hadde det utrolig gøy hele turen, og det er en opplevelse jeg håper jeg aldri glemmer! Vi kom opp dit, og siden det er litt unna byen, er det fantastisk stjerneklart! Vi så stjerneskudd, og en storm i horisonten.. Hørte ingenting, men himmelen lyste opp hver gang det lynte!
Dagen etter stod vi opp og så soloppgangen og gikk tur i "jungelen" :D
Herregud så mye tull og tøys vi fant på! Jeg vil ikke bytte den opplevelsen mot noe i verden!

Etter det, har bylivet fortsatt som normalt.. Jeg møter nye (og noen ganger veldig merkelige) mennesker hver dag, og lever livet!
Bor fremdeles i den samme leiligheten, og trives egentlig veldig godt med det, men tenker at når jeg reiser fra Sydney og kommer tilbake, skal jeg bo et sted litt nærmere stranda.. Blir litt festing når man bor med puben som nærmeste nabo.. Men jeg tar ikke helt av heller, ikke bekymre dere.. Drikker til jeg er brisen, og så holder jeg meg der.. Er tross alt ei jente alenie i en halv-fremmed by..
Vel.. For å være ærlig er det sjeldent jeg er aleine.. Er stort sett ute og gjør ett eller annet hyggelig.
Er det fint vær, drar vi på stranda eller har piknik i parken, og er det dårlig vær, har man alltids et gratismuseum eller liknende man kan dra på.. Sydney er full av aktiviteter, men jeg gleder meg også til å reise videre til Melbourne!
Det var blogginnlegget for denne gang! Hvis jeg skulle skrevet noe mer nå, ville jeg nok bare begynt å gjenta meg selv! :)
Take care! Snakkes bloggeeeen! <3

1 comment: