Monday 8 November 2010

Arghhh

Sitter hjeme i stua og tenker å være litt produktiv mens jeg er syk. Har sett litt for mye serier de siste dagene, og har dårlig samvittighet for det. Men det har vært dårlig vær da, så det plager meg ikke sånn kjempe. Det som plager meg mest er å prøve å oversette utdannelsen min, uten at det høres altfor teit ut.
Health and social classes, vocational studies? Samme med children and youth stuides.
Det høres helt merkelig ut.. Men jeg må jo allikevel kalle det noe..
Betalte min første husleie i dag også. 1200 kr for to uker. Sweet!
Det er vanlig her nede å få lønn ukentlig, samme med husleie btw.
Blæh, fem forskjellige tab's oppe med ulike teite måter å forklare hvilke linjer jeg har gått på videregående.. Og hvordan oversetter man gk, vg1 og vg2? Eller.. Nå heter det vel vg1, 2 og 3..
Finner vel ut av det...
Uansett! Vil fortelle dere hvor mye jeg elsker presskanna mi! <333333333
De har ikke ordentlig kaffe her nede.. Eller.. Det er KUN Mc Donald's jeg har sett til nå som har ordentlig kaffetrakter. Alle drikker jo latte/cappuchino/machiatto/whatever her nede, så hvis du vil ha svart kaffe, har du to valg; short black (som basiclly er en espressoshot), eller long black (espressoshot som er vanna ut).
Herlig.
Grusomt å tenke at jeg har drukket den ekle long black kaffen i en måned. Sier det igjen, jeg elsker presskanna mi! Var verdt 300kr any day! :)
Vel.. Nå er jeg såpass frustrert over hvordan å oversette det norske skolesystemet at jeg ser en liten episode til.. Høm høm.. Skal i hvertfall prøve å holde det til en :P
Fred ut! <3

3 comments:

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/High_school#Norway :)

    Helse og sosial blir Health and Social Care. Klassetrinnene kan du sansynligvis bare oversette til "year 1, 2 and 3". :)

    ReplyDelete
  2. På Manly har dem et sted med god kaffe ;)

    ReplyDelete
  3. Ååå, tusen takk, Maia! Da gjenstår det bare å finne ut hva barn & ungdom er, men det er kanskje ikke så viktig! -Andreas: hva heter stedet?

    ReplyDelete