Monday 15 November 2010

Leiligheten

Sitter i stua og drikker mårrakaffe og hører på Nobuo Uematsu. Tentke å skrive litt om leiligheten. Prøvde å finne en slags plantegning av leiligheten, men fant ikke på nett. Leiligheten er helt standard, ikke luksuriøs, ikke shabby. Det gjør stemninga her veldig hjemmekoselig og behagelig. Kjøkkenet er stort og rent, og folk er flinke til å vaske etter seg når de har laget mat. Noen ganger føles det nesten ut som om jeg har havna midt oppi en slags stor familie. Det er kun 3 stykker som har samme morsmål, som gjør at mye av samtalene går på engelsk. Det er veldig lite "mitt" og "ditt" her, og veldig mye "herregud, bare forsyn deg!" Jeg elsker det! :)
Det er lenge siden jeg har sovet i køyeseng, men nå har jeg nesten ikke gjort annet, siden jeg kom hit. Det er det billigste, mest plassbesparende alternativet, så selvfølgelig! =) Dessuten er det ikke så ille som man skal ha det til. Nesten litt nostalgisk og koselig. Nesten.
Vi har en stue, med sofa, bord, tv, spisebord og stoler. Jeg trur jeg har sett tv'n være påskrudd én gang. Vi sitter stort sett foran pc'n, eller skravler. Gutta har et eget "master bedroom" med bad og do der, mens vi jentene har eget stoort bad. Hun jeg leier av, har et eget soverom, så jeg deler rom med to andre jenter. Men herregud, det er 1000x bedre enn hostellet, der jeg ikke visste hvordan mennesker jeg kom hjem til hver dag, måtte ut på gangen for å gå på badet, og måtte låse inn alle tingene mine! Nei, som jeg koser meg! :)
Vi har en veranda også (som du ser på bildet). Alle rommene har en dør til verandaen, og der er det to stoler, et tørkestativ og askebegre. Utsikten er ikke så mye å skryte av, siden jeg bor midt i sentrum, med mange andre høye bygninger rundt. Men litt fin er den jo. ^_^
Har vaskerom i leiligheten også. Vaskemaskin og tørketrommel. Fikk låne dyne og pute av de jeg leier av også. Med trekk, så jeg bare vasker trekket når jeg selv føler for det.
Wow, jeg har virkelig skutt gullegget! Det er basseng, gym, spa og sauna her, gratis, hver dag mellom 7-22. Det er bare å ta heisen ned i 1 etg, så er jeg der. 
Uff, jeg er støl i dag. Sånt skjer når man har svømt 2 dager på rad, og spilt wii til langt på natt med en av de jeg bor med! Vi fant et utested der man kan spille wii og ps3. De hadde chippa wii, så de hadde over 150 spill. Wohoo. Spilte Mario bros, Mario kart, Boxing, Bowling og til slutt Just dance. Trur det var sistnevnte som har gjort meg mest støl. Konkurranseinnstinktet mitt skøyt frem, og jeg dansa for harde livet. Herregud XD I dag skal jeg igjen spille biljard. Spiller det i hvertfall annenhver dag her, og jeg storkoser meg!
Til de som er bekymra for meg; don't be! Jeg har det kjempebra! :)
Det eneste som mangler her nå er en jobb, men jeg stresser egentlig ikke så mye med det. Vil ikke gjøre den samme tabben som sist, at jeg sier ja til det første og beste, og mistrives veldig. Vil finne noe jeg trives med, og et godt arbeidsmiljø.
Nå orker jeg ikke å skrive mer, bloggen! Sola skinner og jeg må ut ut uuuuuut! -Take care!

2 comments:

  1. Så bra at du koser deg! Fint at du bor med hyggelige mennesker også. :)

    Ellers heter det forøvrig badstu på norsk og er akkurat det samme som "sauna". :P

    ReplyDelete
  2. Det heter jo sauna på norsk og. Og finsk, og engelsk, og svensk, og spansk.

    Jeg er så glad på din vegne, søta!
    Fortsett å ha det kos! <3

    ReplyDelete