Thursday 7 October 2010

Dag 2 i Sydney

Heei bloggen!
Har ikke gjort like mye spennende i dag som i går. Vi var ca 40 stykker som deltok på et obligatorisk infomøte på work and travel kontoret.
Det var veldig lærerikt og interessant. Fant ut at jeg antageligvis ikke kommer til å søke på en eneste jobb mens jeg er her i Australia, for det tar work and travel menneskene seg av for meg. Luksus.
Fikk også mange gode reisetips. Tenker å ta tog til Perth nå om ikke så altfor lenge. Er sånn hop on, hop off tog som kjører langs sørkysten. Så man kan hoppe av hvor man vil, ta seg en natt eller to på hostel, og så hoppe på neste tog.
Så tenkte jeg å bli i Sydney og jobbe til litt over nyttår og så reise opp østkysten til jeg kommer til cairns. Der skal jeg ta dykkerlappen og dykke i great barrier reef. Stilig! ;)
Er fremdeles ikke vant med å være borte, så når vi går rundt i byen titter jeg litt etter kjentfolk, selvom jeg egentlig veit jeg er i Sydney. Hehe.
Mobilen min har ikke ringt eller fått en melding på tre dager. Så når den vibrerte ista pga lavt batteri, skvatt jeg masse! :D
Alt er kjempeuvant og rart her, samtidig som det er deilig med litt variasjon. Godt mulig dette er starten på litt hjemlengsel.
Savner dere, ikke klimaet that is :P
Etter infomøtet fikk vi endel skjemaer å fylle ut, både på papir og på nett. Brukte sikkert nesten to timer på å fylle ut.
Det værste er at jeg ikke enda er helt 100% ferdig. Men er ganske godt på vei da.
Etter vi ble lei dro vi for å spise sushi og så gå oss en tur. I dag gikk jeg også inni operahuset, ikke bare uttafor. Fant ut at operahuset er delt i to deler! Var litt fancy å ta bilde mellom.
Bilder, ja! Får vel legge inn bilder på pc'n etterhvert!
Får forhåpentligvis tid til det i morgen.
Vi snakkes bloggen! :D

No comments:

Post a Comment