Wednesday 6 October 2010

Min første dag i Sydney

Herregud, for en reise! Sov ca 4.5 timer natt til mandag. Kom meg på flyet, og alt var fint. Hilste på noen av de andre jeg skulle reise med ved gaten på gardemoen. Først var det 2 timer å fly til brussel. Andreas sovna allerede på den korte turen (!) Herlig. Så jeg satt bare og slappet av.
Da vi landet, hadde vi 3 timer til å gjøre masse ikkeno på! Jeg kjøpte flysokker og ble bedre kjent med de andre jeg reiser med. Etter det var det turen til abu dhabi. Det tok ca 6-7 timer. Sov ingenting på fly.
Fant ut at det var en kjempegod idé å drikke masse vin på flyet, så jeg skulle bli trøtt til neste fly.
Og det fungerte jo til en viss grad. Flyturen fra abu dhabi til sydney tok 13 timer, og jeg sov ca 4 av de. Jeg er glad jeg i det hele tatt fikk sove.
Da vi kom frem til sydney, var jeg dritredd! Har jo sett på programmet på tv norge, og forventa meg å hvertfall bruke 3 timer på flyplassen, hvis jeg var heldig!
I virkeligheten tok det ca.. 15 minutter fra jeg hadde gått av flyet, til jeg stod uttafor og tok en sigg. Herlig! ;)
Turen starter bra, til tross for lite søvn med andre ord.
Da jeg landa var klokka ca halv 8 på mårran, og for å unngå jetlag, skulle vi ikke sove!
Vi fikk frokost på hotellet, og beskjeden om at vi ikke får rom før klokka 12. Great.
Så vi bestemte oss for å utforske litt. Man merker godt at asia ikke er langt unna australia. Det er karaokebarer og hello kitty overalt. Jeg koser meg, med andre ord ;)
Hotellet ligger også ca 5 minutter unna chinatown her, så det gjør jo alt bedre! :D
Jeg må bare få med her hvor utrolig deilig det var å ta en dusj etter så mange timer på fly! Mmmm.. :)
Etter vi hadde dusja, var planen egentlig bare å spise. Vi hadde snakka om at alle vi som reiser sammen skulle spise et sted og bli bedre kjent, men det oppstod interessekonflikter, da noen ville sove, noen ville ha kjøtt, og jeg ville spise i chinatown. Det endte med at jeg, Andreas og Øyvind dro fra de andre for å spise.
Vi gikk inn på en søt kinesisk restaurant (som forsåvidt serverte meg svinekjøtt), spiste der, og så begynte vi å gå. Vi tenkte å stikke innom work and travel kontoret, bare for å sjekke det ut. Så gikk vi videre for å se havna, så gikk vi videre og så operaen. Plutselig var klokka 7.
Har hatt en kjempekoselig dag, og fått sett overraskende mye av sydney allerede!
Byen er full av reisende. Det jeg ikke liker så veldig godt med byen er at det er så fryktelig trafikkert her, og at når man skal gå over lyskryss er det grønt lys for fotgjengere ca den tiden det tar å gå halveis over veien.
Vi har fundert mye på hvordan det er å være gammel her. Man må jo nesten bli kjørt overalt, siden lyset varer så kort at man må småløpe over hver eneste vei. *dislike*
Måtte bare få ut noen av dagens inntrykk før jeg sovner på pc'n.
Nå skal jeg inn på rommet og være kjempestille. Er 3 andre jenter som ligger og sover der :P

3 comments:

  1. Høres ut som en god første dag. :) Fortsett med blogginga! Er spendt på å se hva du finner på.

    Maia

    ReplyDelete
  2. Kjempehyggelig å høre så utførlig om alt du har opplevd. Virker som det blir et opplevelsesrikt opphold hvis det fortsetter i denne farten. Stor klem

    ReplyDelete
  3. Hurra! Godt å høre at du er kommet trygt frem og at du har det bra! *kos deg masse videre-klemmer*

    ReplyDelete