Saturday 9 October 2010

Dag 3&4 i Sydney

Wow. Hvor skal jeg starte?
Starter med begynnelsen tenker jeg.
I går var det et slags bli kjent møte på et utested som heter the gaff.
Oppmøte var klokka 8, og det var en deal hvis du kjøpte noe å drikke, fikk du med gratis mat.
Det var en sinnsykt kul kveld! Det er utrlolig enkelt å komme i kontakt med folk her.
Jeg snakka med australere, japanere, franskmenn, italienere, amerikanere, chilenere og tyskere.
Vi dansa masse og hadde det kjempegøy! =) Når stedet stengte, dro vi videre til et annet sted.
Vi var der til klokka var rundt 6-7 om mårran! Det var kjempekoselig! =)
Sovna rundt 8 på mårran, og måtte stå opp igjen klokka 11 for å rekke frokosten.
Fortsatt full, karra jeg meg ned og pirka litt i maten.
Tenkte at det ikke var noen vits i å legge seg, så dro ned til work&travel kontoret for å surfe litt, og stille noen spørsmål ang den nye jobben.
Så møtte jeg Scott, en australer vi var ute med i går. Vi spiste lunsj sammen, og dro på sight seeing i bondai.
Førsteinntrykket mitt av bondai.. Hm. Jeg elsker det! :D
Vi tok en taxi bort, så jeg fikk sett veien bort. Likte at storbyjungelen forsvant mer og mer jo nærmere bondai vi kom.
Så var vi fremme. Det er mange småbutikker der, sånne lokale, antageligvis mange familiebedrifter i bondai.
Det er ikke like trafikkert som sentrum, og mer min type sted.
Vi tok en take away kaffe hver og gikk for å se på den lokale grafittiveggen.
Jeg knipsa endel bilder, som kommer ut etterhvert. Søndag i morgen, så får nok tid til det da! :)
Så gikk vi ned på stranda. Sanda var så herlig og myk, og det var kjempedeilig å gå barbeint igjen! (går rundt i slippers ca konstant)
Vassa litt i vannet, men det var (bare) 19 grader, så det holdt med å vasse :D
Scott viste meg gatene rundt i bondai, og jeg ble forelska! Det virker så utrolig koselig der!
Menneskene er imøtekommende som i sentrum, men det er ikke like stessende i bondai.
Vi gikk opp på en klippe, der man hadde utsikt over hele byen, og panoramautsikt over havet. Det var helt utrolig pent!
Det blir veldig pangmørkt her, og når det blir mørkt, blir det bekmørkt!
Utsikten fra klippene når det var mørkt, var også fantastisk! Man så bare lysene fra byen og ikke så mye annet :)
Så kjøpte vi en take away pizza som vi spiste ved stranda. Det var sinnsykt mange måker som hang rundt.
Tok bussen for første gang her, og så tok jeg toget hjem.
Føler jeg ikke får sagt det nok; folk er så hyggelige og vennlige her! Virker som om alle er interessert i å stoppe 5 min for å småprate litt, særlig når du sier du er fra norge, og kom til sydney for tre dager siden..
Kom tilbake på hostellet og møtte Andreas i gangen. Var litt rart å snakke norsk igjen, etter å ha snakka engelsk i hele dag.
Nå må jeg virkelig legge meg, har sovet så lite, og er sinnsykt trøtt!
Lover å legge ut noen bilder snart! =)
Vi snakkes bloggeeen! <3

No comments:

Post a Comment